Ofte stilte spørsmål

 

Hvordan mye flis bør jeg beregne?

Det vil avhenge av rommet som skal flislegges, hvilken flis som skal anvendes og om en erfaren flislegger eller privatperson skal legge flisene. Personalet i våre butikker kan hjelpe deg med å beregne dette eller du kan få gode råd til planlegging og oppmåling her: 

https://www.flisekompaniet.no/tips-og-inspirasjon/planlegging-og-oppmaling/

 

Leveres baderomsmøbler ferdig montert?

Alle våre baderomsmøbler fra Kame, Ballingslöv og INR kommer ferdig montert fra fabrikken og du behøver ikke å skru sammen disse selv. På noen møbler må håndtak, knotter og ben monteres i etterkant. Monteringsanvisning følger med produkter som behøver montering.

 

Hvordan kan jeg få tegnet mitt bad?

På våre nettsider kan du selv tegne og planlegge ditt bad i tegneprogrammet «Flisekompaniet Digitalt Showroom». Her kan du designe rommet, flislegge og møblere med produkter fra vårt sortiment. I våre fysiske butikker kan du også booke tegnetime med en av våre dyktige medarbeidere som kan bistå deg med å tegne en 3D tegning og planlegge ditt drømmebad. Book her: https://www.flisekompaniet.no/butikk/bestill-3d-tegning/

 

Kan dere anbefale en håndverker til å hjelpe meg med mitt bad?

Flisekompaniet har kun salg av varer, men vi har en tjeneste på hjemmesiden vår som gjør at du enkelt kan finne flislegger til ditt prosjekt. På vår hjemmeside finner du tjenesten «Finn Flislegger» der du kan enkelt finne frem til en håndverker som kan gjøre jobben for deg.

 

Jeg har sett på et produkt i en Flisekompaniet butikk, men finner ikke varen på nett?

Flisekompaniet er en stor butikkjede med et bredt utvalg av produkter fra ulike leverandører. Nettbutikken er under kontinuerlig oppdatering og det publiserer produkter fortløpende. Dersom du ikke finner varen kan det være at den ikke har blitt publisert enda. Kontakt vår kundeservice så kan vi bistå deg med bestilling av varen over nett eller til en av våre fysiske butikker.

Utvalgte deler av sortimentet kan kun bestilles i våre fysiske butikker av praktiske grunner, blant annet spesialbestillinger (spesielle mål eller fargetilpasninger), varer med veldig lang leveringstid og varer som må bestilles i store kvanta pallevis.

 

Jeg finner varen på nettsiden, men får ikke trykket på kjøpsknappen?

Produktet er en del av vårt sortiment som hovedsakelig må hentes i en av våre fysiske butikker av grunnet varens art. For spørsmål vedrørende bestilling av produktet, kontakt vår en av våre fysiske butikker eller nettbutikkens kundeservice så kan vi undersøke om det vil være mulig for deg å bestille denne varen i nettbutikken.

 

Er varen på lager?

På produktsiden for hver enkelt vare opplyses det om varen er lagerført eller må bestilles inn fra en av våre leverandører. Vårt sortiment av lagerførte varer består av varer vi alltid skal ha på lager. Vi tar forbehold om feil lagerstatus i perioder med stor pågang. Dersom du ønsker å vite eksakt lagerstatus på en bestemt vare, kontakt vår kundeservice.

 

Hvor lang er leveringstiden for min bestilling?

På produktsiden under «Levering» oppgis forventet leveringstid. Alle generelle leveringstider som oppgis for hvert enkelt produkt må anses som veiledende. Antall dager og uker som er angitt er estimerte antall virkedager for levering av produktet til vårt hovedlager i Oslo og våre butikker, så fremt produktet er på lager hos leverandør når bestillingen gjennomføres. Vær oppmerksom på at leveringstid for frakt til post i butikk og hjemlevering kommer i tillegg. For leveranser til butikker i Nord Norge må noe ekstra leveringstid samt et frakttillegg påregnes.

Deler av vårt produktsortiment produseres fortløpende etter hvert som bestilling foretas på vår nettside. Leveringstiden for disse varene fastsettes deretter av produsenten av produktet på bakgrunn av fabrikkens produksjonskapasitet på tidspunktet bestillingen ble gjennomført. hjemlevering.

 

Hvilken leveringsmetode bør jeg velge?

Varer som selges i vår nettbutikk kan hentes i en valgfri Flisekompaniet butikk, sendes med postpakke eller leveres hjem til deg. Dersom du ønsker å få varer tilsendt er det viktig å ta hensyn til at det ikke er alle vare som egner seg til å sendes som postpakke. Produkter som er laget av knusbart materiale bør ikke sendes som postpakke grunnet stor risiko for skader, deriblant fliser, speil og lignende. Varer som har store dimensjoner eller vekt over 35 kg som kan kun tilsendes med hjemlevering.

 

Hvordan avtaler jeg tidspunkt for hjemlevering?

Når forsendelsen er mottatt av PostNord og ankommet terminal vil du bli kontaktet for å avtale når det vil passe best for deg å få varene levert. PostNord sender ut en SMS der du selv huker av for hvilket alternativ som passer best. Deretter vil sjåføren ta kontakt når leveringen er underveis. Dersom PostNord ikke kommer i kontakt med deg innen 14 dager returneres varene automatisk til Flisekompaniet, da tilkommer kostnaden for transport begge veier samt håndteringsgebyr på 300 kr.

 

Kan sjåføren bære varene mine inn?

Dersom du har valgt hjemlevering blir varene levert på gateplan der sjåføren finner det mest hensiktsmessig, nærmest mulig leveringsadressen som er oppgitt i bestillingen. Du må selv sørge for god fremkommelighet til adressen som er oppgitt, samt bæring av varer innendørs. Sjåføren er kun ansvarlig for transporten av varen og har dessverre ikke kapasitet til å bære varer inn i hus eller leilighet.

 

Hvorfor kan jeg ikke betale med faktura?

Når du foretar en bestilling og velger faktura som betalingsmåte foretar Resursbank en kredittvurdering som avgjør om betaling av med faktura aksepteres eller ikke. Dersom du ikke får valgt faktura som betalingsmåte kan det blant annet skyldes:

  • Leveringsadressen og fakturaadressen er ulike (din folkeregistrerte adresse må benyttes)
  • Du har en ubetalt faktura fra en tidligere bestilling
  • Du har ikke god nok kredittverdighet

 

Kan jeg endre eller kansellere min bestilling?

Ved bestilling av lagerførte varer kan du foreta endringer på eller kansellere bestillingen dersom varene ikke er sendt fra vårt sentrallager. Dersom du har bestilt varer som er spesialbestilt eller har lang leveringstid må endringer gjøres før produksjonen av varen har startet - snarest mulig etter bestillingen er mottatt hos oss! Flisekompaniet e-handel må informeres skriftlig på epost om ønskede endringer. Kun den som har foretatt bestillingen kan gjøre endringer på bestillingen.

 

Hvor finner jeg min faktura?

Faktura utstedes og sendes til privatkunder direkte fra Resursbank på epost på epostadressen som er oppgitt ved bestilling av varer. For spørsmål vedrørende faktura kontakt Resursbank kundetjeneste på telefon: 22 56 37 33 eller per e-post på kundetjeneste@resursbank.no. Dersom du har en Proff avtale med Flisekompaniet, ta kontakt med din kontaktperson for spørsmål vedrørende faktura.

 

Hvor finner jeg min kvittering?

Etter du har gjennomført en bestilling av varer på Flisekompaniet.no vil du motta en ordrebekreftelse med informasjon om din bestilling og kvittering for ditt kjøp.

 

Hvor skal varen min returneres?

Når du har kjøpt varer over internett er du ansvarlig for å returnere varen til samme lokasjon som den ble mottatt ifra. Det innebærer at dersom du mottok varer som ble levert med Post i butikk eller hjemlevering fra vårt sentrallager, så må varene returneres til Flisekompaniet sentrallager på Helsfyr i Oslo innen fristen. Du er selv ansvarlig for fraktkostnadene tilknyttet retur og at varen sendes forsvarlig for å forhindre skader. Varer mottatt i Flisekompaniet butikk skal returneres til respektiv butikk innen gjeldende tidsfrist i henhold til angrerettloven.

 

Jeg har returnert et produkt, når får jeg tilbake penger?

Pengene returneres så snart varen er returnert og kontrollert, til samme betalingsmiddel som ble anvendt ved bestilling på nett. Dersom du har valgt Resursbank faktura og du har betalt fakturaen før varen ble returnert, må du selv kontakte Resursbank kundeservice skriftlig for å be om refusjon av innbetalt beløp av Resursbank. Resursbank kundeservice