Få varene levert slik du vil

Varer du kjøper på nett kan leveres til deg på tre ulike måter:

  • Få varen levert - hjemlevering
    Vi samarbeider med PostNord og de leverer varene til deg om du ønsker å få varene levert hjem, mellom kl.17.00 og 21.00. Du velger selv adresse for levering og varene leveres på bakkeplan der det er hensiktsmessig. PostNord vil ta kontakt med deg for å avtale levering via sms og/eller epost. Der må du selv velge hvilken dag det passer for deg å få varene levert, innen 14 dager. Foreløpig tilbyr vi ikke innbæring. 
    Du mottar også et sporingsnummer og kan spore pakken på www.postnord.no
    Kostnadene for levering varierer avhengig av hvor tung og stor varene er og hvor i Norge varene skal. Prisen for levering vises på utsjekk siden der du velger leveringsmetode.
    Uavhentede/uleverte sendinger faktureres med  fraktkostnader to veier, 300kr i gebyr per uavhentet pakke for våre håndteringskostnader forbundet med forsendelsen og eventuelle lagerleie kostnader som kan påløpe fra transportør per døgn sendingen forblir stående etter 14 dager. 
  • Hent varene på nærmeste butikk med Post i butikk utlevering
    Dersom pakken veier under 35 kg vil du få mulighet til å hente pakken på et sted nær deg. Velg det alternativet som passer deg best ved å velge mellom en av PostNord sine Post i Butikk alternativer. Prisen for levering varierer avhengig av hvor tung pakken er og hvor i Norge pakken skal. Prisen for levering vises på utsjekk siden der du velger leveringsmetode.

        Du vil bli varslet om at pakken er ankommet via SMS og e-post. Pakken må hentes innen 14 dager. Dersom pakken ikke hentes innen gitt dato vil den uavhentede pakken bli returnert til Flisekompaniet. Uavhentede  pakker faktureres med faktisk portokostnad to veier, samt 300kr i gebyr per uavhentet pakke for våre håndteringskostnader forbundet med forsendelsen.

  • NB! Vær oppmerksom på at noen produkter er lette selv om de har store mål. Produkter med store dimensjoner (over 90 cm) kan ikke sendes som postpakke.
  • Vi fraråder å bestille knusbare produkter, som for eksempel speil med postpakke grunnet stor risiko for skade under transport.

    PostNord MyPack Collect.jpg
    Slik ser det ut når du får opp valget Hent varene i Post i Butikk
  • Hente selv hos Flisekompaniet
    Du kan velge å hente det du kjøper i en av våre butikker. For henting i butikkene Mo i Rana, Sortland,  Tromsø og Alta tilkommer det fraktkostnader. For henting i våre andre butikker tilkommer ingen fraktkostnader til deg. Butikken varsler deg når pakken er ankommet og klar for henting.

Husk at fliser og naturstein veier mye, ca. 20 kg for en kvadratmeter. Det betyr at det fort kan bli tung dersom du bestiller mange kvadratmeter. Sørg for at bilen og eller tilhengeren tåler å frakte alle varene. Har du bestilt mye tunge varer anbefaler vi at du får varene levert. 

Bilderesultat for postnord

Vi samarbeider med PostNord om levering av varer hjem til deg.

 

Fliseprøver

Bestiller du prøver av en eller flere fliser vil dette sendes per post og leveres i postkassen til deg, forutsatt at prøvene går inn i en konvolutt og veier under 2 kg. Max antall fliseprøver per kunde er 5 stk. Prøvene er en bit av flisen slik at du får sett farge og flisens overflate. Bestiller du prøver sammen andre varer sendes alt samlet.

 

Levering til Svalbard eller Jan Mayen 

Vi leverer varer til Svalbard og Jan Mayen. For kunder som får varene levert til Svalbard eller Jan Mayen vil merverdiavgiften tilbakeføres på Visa eller MasterCard som ble benyttet ved kjøp eller faktura avkortes med samme beløp.

 

Skader eller mangler

Vær oppmerksom på at du er ansvarlig for å undersøke nøye at varene du mottar ikke har vært utsatt for skade under transport, ved mottak av varer. Dersom varene er skadet, har feil eller mangler når du mottar dem, beklager vi selvfølgelig dette og vil bistå deg i å rette på dette. Vi ber deg kontakte vårt kundesenter så raskt som mulig for å melde fra om skaden og avtale neste steg.

Transportøren som leverte varene og Flisekompaniet skal informeres om alle skader skriftelig senest 3 timer etter varen er mottatt. Har skaden oppstått under transport og er synlig ved mottak skal transportør informeres umiddelbart og skademelding skal fylles ut på stedet. Vær oppmerksom på at du aldri må signere OK for varer som er skadet. Juridisk sett innebærer det at du godkjenner at leveransen er levert i god stand.

Dersom du oppdager skjulte skader etter transportør har reist må disse meldes inn senest 3 timer etter mottak. Skadene må dokumenteres med bilder og meldes skriftelig!

Flisekompaniet, leverandører og transportør kan ikke ta ansvar for varer som har vært i kundens besittelse lenger enn dette tidsrommet.

 

Dersom du mottar en skadet forsendelse er du ansvarlig for å:

  • Gi umiddelbar beskjed til transportør om skaden
  • Ikke signere for mottak av varen før skaden er registrert
  • Dokumentere skaden med bilder
  •  Fylle ut skadeskjema og signere på fraktbrev at forsendelsen er skadet
  • Kontakte transportør innen 3 timer og få et referansenummer for din skadesak. PostNord kundesenter tlf: 98 70 93 00
  • Kontakte Flisekompaniet e-handel skriftlig innen 3 timer på ehandel@flisekompaniet.no for å informere om skaden som har oppstått, få videre behandling av saken og bestilling av nye varer
  • La forsendelsen inkludert emballasje være intakt inntil saken er avklart

Når du kontakter Flisekompaniet e-handel er det viktig at eposten innehar følgende informasjon:

  • Ordrenummer og navn på kunden som har foretatt bestillingen
  • Referansenummer på skadesaken som er opprettet hos transportør
  • Bildedokumentasjon av skaden
  •  Beskrivelse av skadeomfanget

 

Les mer om PostNord sitt erstatningsansvar for synlige og skjulte skader her: https://www.postnord.no/bedrift/kundeservice/erstatning

 

Helligdager uten varelevering

På offentlige helligdager, samt inneklemte dager i romjulen og påsken har de fleste transpotører ikke vareleveringer og vi gjør oppmerksom på at lenger transporttid må påregnes i disse periodene.