God service er alfa og omega!

Børge Bratsberg har jobbet i Flisekompaniet siden 2005. Han begynte på lageret og er i dag butikkleder i Flisekompaniet Trondheim, avdeling Tiller.

God service er alfa og omega!

Børge forteller at han reparerte klokker hos en urmaker før han begynte med fliser.

– Og før det igjen var jeg 13-14 år i restaurantbransjen, som både kokk og servitør, smiler småbarnspappa Børge, som bor med sin familie på en plass som heter Ranheim på nordsiden av Trondheim.

Du verden. Så forskjellige typer bransjer!
- Joda, men det som går igjen er servicebiten, og det er utrolig viktig for meg. Service er alfa og omega, påpeker Børge.

Mener du service er denne butikkens sterkeste kort?
- Helt klart. Vi er nok sterkest på den gode, gamle personlige servicen, og det er der vi vil være best. Mange kan tilby gode produkter, men det viktigste er at når kundene kommer hit – uansett hva de skal ha – skal de føle seg trygge på at de får den beste hjelpen og de beste rådene, forklarer Børge.

Har du et eksempel?
- Når en kunde for eksempel kommer og skal ha avrettingsmasse, da kan vi i utgangspunktet bare si ”vær så god”. Men da er det viktig å stille spørsmål, så kunden får riktig type masse. Vi er flinke til å spørre og grave for å høre hvilket resultat kunden til syvende og sist ønsker seg, sier Børge.
– Dessverre hører vi stadig om folk som har lagt en uteterrasse med dårlig underlag eller feil dekke, og våren etterpå kommer konsekvensene frem for dagen, og mange må gjøre jobben om igjen. Ved å spørre litt ekstra kan vi hjelpe kundene våre til å unngå den type tabber, forklarer Børge overbevisende.

 

– Vi skal alltid være best på service og helhetsløsninger, sier Børge

Takk for praten, Børge. Dette er musikk i mine ører!
Jeg tenker at når jeg først skal investere penger i et bad eller en uteterrasse vil jeg føle meg trygg på at resultatet blir optimalt, og noe jeg kan leve med i mange år fremover. Så god service er virkelig alfa og omega, som Børge sier.

Intervjuet av Per Vie